leifsjoqvist

2016-07-02
00:30:56

Även här
För några år sedan visades de sista säsongerna av Hem till byn. En av karaktärerna var en osympatisk langare och småtjuv. Jag tyckte den karaktären var tillgjord. Så pratade jag idag med en bonde här i Östra Ämtervik och jag får storyn om en man som kallas Småland. Först köpte han hus i en liten by där han sålde knark och levde fan. Det blev så livat att huset brann ner. Småland fick försäkringspengar och köpte hus i en by en mil därifrån,tvärs över sjön från mig. Där fortsatte knarkhandeln tills i vintras då två män tydligen nytjackade körde i diket. En fann man irrande på vägen, men inte den andre, inte förrän senare under dagen. Han hade gått in i skogen och lagt sig och frusit till döds. Så Småland hamnade bakom galler men han sköter affärerna från fängelset. Han äger flera gårdar häromkring.Så 
Bratt visste vad han skrev om. Det är inte bara i förorterna det knarka och begås brott, också i de största av idyller göms hemligheter som man inte tror på förrän de uppdagas.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: