leifsjoqvist

2016-10-19
02:50:13

Normkritik är inte vänster
Malcolm Kyeyune skriver om identitetspolitik i
Aftonbladet.
Det är uppenbart att ett verk i stil med den berömda antikrigsromanen Johnny var en ung soldat aldrig skulle ha skrivits i en värld som accepterade att empati med andra människors situationer var samma sak som förtryck och stöld. Dalton Trumbo var inte själv förlamad och hade inte själv varit ute i krig.
 
Överför jag det till min verklighet kan jag som
medelålders vit man som om jag har någon
sexualitet är hetero och etnisk svensk och
till det ateist, inte arbeta och förstå mina
spelare som i huvudsak är olika mig till hud-
färg och som ofta är födda i andra länder ell-
er har föräldrar som är det. Till detta kan lägg-
as att de flesta är muslimer och många är krist-
na.
För identitetstänkaren en helt omöjlig ekvation.
För mig helt naturlig.
Vi delar nämligen en sak,
Klass.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: