leifsjoqvist

2017-04-22
13:08:00

samma väg och ändå
Det sägs ju att vi själva helt och hållet bestämmer hur
livet skall bli. Yttre omständigheter anses av förespråkare
av detta synsätt inte spela någon roll.
Igår skulle jag hämta min cykel vid Åkes Cykel&Sport
i Lundby. Det är ungefär en timmas promenad dit. Den-
na dag blåste det kraftigt och jag möttes av motvind.
Så jag promenerade och svettades ymnigt av ansträng-
ningen.
Bildresultat för vägen är målet
Till slut kom jag fram och fick reda på att bakhjulet var så
dåligt att det var tvunget att bytas. Med service gick det
på 1910kr.
Så var det bara att sig hem igen. På en välbalanserad
cykel, i stark medvind, tog samma sträcka dryga kvarten
och utan särskild ansträngning.
Bildresultat för equality vs justice
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: