leifsjoqvist

2017-01-16
18:59:18

they sentenced me to twenty years of boredom
Ah you loved me as a loser, but now you're worried that I just might win
You know the way to stop me, but you don't have the discipline
How many nights I prayed for this, to let my work begin.
They sentenced me to twenty years of boredom....
 
Jag tänker på Cohens rader när jag sitter på ett av
ännu ett av dessa livets meningslösa möten. Hur
många onödiga möten har jag deltagit i mitt liv?
Kanske tusen.
Från elevrådet över kompanimöten till de politiska
möten som kantade min ungdom. Möten som var
en plats där ord strömmade och som syftade till,
oftast ingenting. I mitt yrkesliv har jag deltagit på
ännu mer möten där det pratats och just bara pratats.
De ändå gångerna möten haft betydelse i mitt liv är
när konflikter gjort att vi samlats och mötet slutat med
att konfliktens lösts eller gett hopp om att samma konflikt
skall lösas. Men det är inte så många gånger.
Henrik Alexanderssons foto.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: