leifsjoqvist

2017-05-09
15:49:02

Hur det egentligen är
Jag står på min balkong och tittar ut. Lite längre bort kommer
en man med amputerat ben i sin rullstol. Varje dag rullar han ner
till Netto och handlar sedan sitter han utanför och väntar på att
någon vänlig själ skall hjälpa honom hem igen. Ham lyckas hitta
någon varje dag. Gammal son ung, alla typer av etniciteter har
rullat hans stol.
På väg till klubben passerar jag höghuset och det sker dagligen.
På andra våning har någon slängt upp svenska flaggan på bal-
kongen. Jag har aldrig hört eller sett någon reagera på detta.
Leif Sjöqvists foto.
Genom Backa Röd åker en handikappad man med sin lilla permo-
bil så gott som dagligen. Bakpå pakethållaren har han fäst svenska
flaggan på en pinne. Ingen brys sig om det heller.
Det är lugnt i Backa.
De som inte bor här utan skapar sig en bild genom sociala medier
och i synnerhet trollbilder menar att här råder kaos och att stads-
delen styrs antingen av kriminella gäng eller av islamister eller av
båda i maskopi med  varandra.
Det finns kriminella och säkert en och annan islamist men det är inget
som påverkar det dagliga livet här
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: