leifsjoqvist

2017-10-01
01:00:34

Tiggeri
Uppdrag granskning visade ett reportage om handeln med tiggare.
Vi har sett det förut både idag och historien, unkna män som utnytt-
jar de allra fattigaste för att tjäna blodspengar.
Bildresultat för Tiggeri
I måndags var jag tidigt vid Backaplan för att handla. Utanför stod
några män med mobiler och runt dem människor med helt andra
kläder. Där var en pojke som brukar sitta utanför Netto där jag bor.
De fick sina uppdrag och sedan satte de mer välklädda männen
upp i ny bil och åkte därifrån.
Göran Persson sa i en intervju i SVD:
– Jag lutar mig mot de gamla resonemangen om att det inte skapar goda samhällen. Det skapar ingen frihet för en människa att stå på knä på gatan och tigga av andra. Jag fattar inte att vi ska ha det så.
Han fortsatte sitt resonemang i en TV-intervju med att
säga att om man tvingar ner en grupp på knä för att tig-
ga tar det inte lång tid innan andra grupper följer efter.
Det är märkligt att en del av dagens vänster blivit arvtagare
till rikemanskvinnorna från slutet av 1800-talet som bedrev
filantropi och som höjde upp sin egen godhet när de valde
ut några fattiga att få några kronor.
Varför tar man inte kamp för rätten till arbete åt dessa tiggare?
Vad är det för framtid att tigga?
Om vi vänjer oss vid att ha tiggare i varje hörn, vänjer vi oss
också vid att det är naturligt att vissa grupper skall ha det så
jävla fattigt att de skall på ned på knä och tigga av andra som
har det lite bättre.
Bildresultat för Tiggeri
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: