leifsjoqvist

2017-09-26
12:50:31

om att känna sig själv
En nuvarande seniorspelare som jag tränat sedan unga år
och som jag haft många och flera gånger långa diskussioner
med om i synnerhet film kom med ett påstående i förra veck-
an som jag funderat på sedan dess.
Han jämförde mig med min son som tränare, han har haft oss
båda, och förmågan att lyssna.
I huvudsak sa han att jag lyssnade och såg intresserad ut men
om man frågade mig några dagar senare skulle jag inte komma
ihåg någonting.
Min son lyssnade också och såg intresserad ut men skillnaden
är att han skulle komma ihåg vad som sagts några dagar senare.
Jag kände mig lite sårad och kände inte igen kritiken, men när jag
rannsakat mig själv så ligger det lite i vad han sa.
Som tränare i en förening med massor av samtal varje dag har jag
kopplat på en autopilot i många lägen. Jag svarar utan att egentlig-
en reflektera och om samtalet varit som ett av många åker det ut
lika fort som det kommer in.
Bildresultat för seeing but deaf
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: