leifsjoqvist

2018-02-23
15:02:06

Den priviligerade
Identitetsvänstern  med sin maktordningsideologi har
ju den konsekvensen att jag tillhör de mest privileger-
ade. Alltså borde de flesta göra uppror mot just mig.
Jag är vit. Inte mycket jag kan göra åt det. Då jag bor
i ett socilalt utsatt område borde andra hyresgäster i
området förklara kamp mot en av de vita männen.
Jag är heterosexuell ( snarast asexuell nuförtiden) och
därmed en förtryckare genom normen till alla som inte
är heterosexuella.
Jag är man. oavsett borde ju kvinnor i mitt område kapa
mig längs knäskålarna.
Allt är nu inte så enkelt.
Männen i mitt omårde som till största delen har en annnan
hudfärg en jag gillar inte annat än heterosexuella och i fle-
ra fall anser de icke-heterosexuella dömda till helvetet.
Männen i mitt omårde har till stora delar en syn på kvinnor
som ger att de skall vara vid spisen och ta hand om barnen.
 Så det blir problem att använda maktordningsideologin.
Enda vägen är att lägga klass som översta ribba.
Det blir ju märkligt om över- och medelklassens kvinnor blir
de som skall styra utifrån ett underifrånperspektiv och detta
för att de har rätt åsikter och kön, sex och ras( hur med vita
kvinnor).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: